TIEDOTE YRITYSKAUPASTA 22.03.2023

Lasermerkkauksen edelläkävijä Cajo Technologies Oy ja alumiiniprofiilitoimittaja Profican Oy yhdistävät voimansa

Cajo Technologies Oy on sopinut Profican Oy:n osakekannan ostosta 17.3.2023. Kumpikin yhtiö henkilöstöineen jatkaa toimintaansa omina kokonaisuuksinaan.

Toteutetun järjestelyn myötä Profican Oy saa omistajakseen korkean teknologian yrityksen ja pääsyn kansainvälisille markkinoille.

Jatkossa Profican voi tarjota entistäkin laajemman tuote- ja palvelutarjonnan asiakasyrityksille ja kumppaniverkostolle tuoden samalla merkittävää synergiaetua molempien yhtiöiden toimintaan.

Yrityskaupat toteutuivat 17.3.2023 Proficanin ja Cajo Technologies Oy:n välillä.

”Yhteistyön ansiosta nykyisten toimintojen lisäksi voimme tarjota asiakkaille ja kumppaneillemme kokonaisvaltaiset tuotantoa tehostavat ratkaisut, joissa yhdistyvät huippuluokan tuotemerkintä, tarkka konenäkö sekä kustannustehokkaat ja luotettavat alumiiniprofiilijärjestelmät.

Tavoitteena on kustannustehokkuus ja helppous asiakkaalle,” toteaa Proficanin toimitusjohtaja Veijo Kääntä.

Proficanin ja Cajon entistä tiiviimmän yhteistyön ansiosta kotimaiset ja kokonaisvaltaiset tuotemerkintäratkaisut kustannustehokkaassa alumiiniprofiilijärjestelmässä jatkavat voimakasta kansainvälistä kasvua.

Profican Oy on vakavarainen pitkään toiminut yhtiö, jolla on vakiintunut laaja asiakaskunta kotimaassa. Yhtiöllä on yli 20 vuoden kokemus alumiiniprofiilirakentamisesta.  Yhtiö on virallinen NORCAN-alumiiniprofiilijärjestelmän edustaja Suomessa. Yhtiö suunnittelee, jalostaa ja myy alumiinijärjestelmän profiileja tehdaspakkauksina, yksittäisinä salkoina, valmiiksi sahattuna ja koneistettuna tai valmiina kokoonpanoina. Valmiiden ratkaisujen lisäksi yhtiön portfolioon kuuluu muun muassa lineaariakselit- ja käytöt sekä kustannustehokkaat rulla- ja hihnakuljettimet kaikkiin kappaleenkäsittelyn tarpeisiin.

Cajo Technologies Oy on kansainvälinen nopeasti kasvava teknologiayhtiö, jolla on pääkonttori ja valmistus Kempeleessä, tytäryhtiöt Intiassa ja Yhdysvalloissa sekä toimituksia tehtynä yli 60 maahan muun muassa metalli-, ajoneuvo- ja kaapeliteollisuuden markkinajohtajille.

Yhtiö tarjoaa teollisuuden tuotantoprosesseihin optimoidut ja helppokäyttöiset kokonaisratkaisut jäljitettävyys- ja tuotemerkintöihin.  Pitkäikäiset ja huoltovapaat ratkaisut on kehitetty korvaamaan perinteisiä merkintämenetelmiä kuten mm. mustesuihku-, printti-, tarra-, kaiverrus-, etsaus- ja maalausteknologioita.

Teknologia mahdollistaa koneluettavien jäljitettävyysmerkintöjen tekemisen, jotka kestävät läpi tuotteen elinkaaren haastavissakin olosuhteissa. Cajon laserteknologialla saavutetaan yli 90 % hiilijalanjäljen vähentäminen verrattuna esimerkiksi mustesuihkumerkintään teknologian lisäaineettomuuden ansiosta.

Lisätiedot:

Veijo Kääntä, toimitusjohtaja, Profican Oy